Český finanční a účetní časopis 2014(4):133-148 | DOI: 10.18267/j.cfuc.429

Evaluation of the Students' Business School Educational Results in Relation to Study of the IFRS: Empirical study

Kateřina Berková
Ing. Kateřina Berková, Ph.D. - odborná asistentka; Katedra didaktiky ekonomických předmětů, Fakulta financí a účetnictví, Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3; <katerina.berkova@vse.cz>.

This paper informs about the results of empirical verification of the students´ pilot business schools groundwork for the study of the IFRS. This paper presents references of implementation IFRS into the subject Accounting at the secondary business schools depending on the requirement of the frame educational program. Base on the empirical research was found that for present there are not any assumptions for students´ understanding of the curriculum IFRS, which must be implemented into the curriculum of the secondary business schools. This paper has been focused on the recommendation for the quality of the permeability of the secondary education with the tertiary education (Faculty of Finance and Accounting, University of Economics, Prague) with a view to education IFRS and the development of the students´ economic thinking.

Keywords: Implementation of the IFRS; Business School; Frame Educational Program; Tertiary Education.
JEL classification: A29

Published: December 1, 2014  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Berková, K. (2014). Evaluation of the Students' Business School Educational Results in Relation to Study of the IFRS: Empirical study. Czech Financial and Accounting Journal2014(4), 133-148. doi: 10.18267/j.cfuc.429
Download citation

References

  1. Asztalos, O. (1996): Ekonomické vzdělávání v systému středního a vyššího školství v České republice. Praha, Vysoká škola ekonomická, 1996.
  2. Berková, K. (2014): Využití získaných kompetencí absolventů obchodních akademií z hlediska prostupnosti s bakalářským stupněm terciárního vzdělávání v oblasti účetnictví. [CD-ROM]. In QUAERE 2014. Hradec Králové, Magnanimitas, 2014, s. 1050-1058. Go to original source...
  3. Berková, K. (2013): Odraz současného stavu tvorby předpokladů žáků k výuce IFRS v sekundárním vzdělávání. In Randáková, M. (ed.): Rekodifikace práva. Praha, Oeconomica, s. 26-32, 2013.
  4. Berková, K. - Fišerová, M. - Holečková, L. (2013): Vliv osobnosti učitele na studijní výsledky žáků obchodních akademií v předmětu účetnictví. [online], GRANT journal, 2013, roč. 2, č. 2, s. 6-10, [cit. 06. 05. 2014], <http://www.grantjournal.com/issue/0202/PDF/0202.pdf>.
  5. Dvořáková, D. (2011): Finanční účetnictví a výkaznictví podle mezinárodních standardů IFRS. Brno, Computer Press, 2011.
  6. Fialová, J. (2014): Současný stav výuky mezinárodních standardů IFRS v sekundárním vzdělávání. [online], Media4u Magazine, 2014, roč. 11, č. 2, s. 5-8, [cit. 16. 6. 2014], <http://media4u.cz/mm022014.pdf>.
  7. Fišerová, M. (2012): Jak vést žáky obchodních akademií k hlubšímu pochopení účetních výkazů? In Randáková, M. (ed.): Nové požadavky na účetní výkazy v České republice. Praha, Oeconomica, 2012, s. 28-33, 2012.
  8. Hindls, R. - Hronová, S. - Seger, J. - Fischer, J. (2007): Statistika pro ekonomy. Praha, Professional Publishing, 2007.
  9. Chráska, M. (2010): Metody pedagogického výzkumu. Praha, Grada, 2010.
  10. MŠMT (2007): Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 63-41-M/02 Obchodní akademie. [online], Praha, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, c2007, [cit. 6. 5. 2014], <http://www.nuov.cz/ramcove-vzdelavaci-programy>.
  11. Procházka, D. (2012): Návrh nové interpretace Národní účetní rady "Určení okamžiku zařazení dlouhodobého hmotného a nehmotného majetku do užívání". In Randáková, M. (ed.): Nové požadavky na účetní výkazy v České republice. Praha, Oeconomica, 2012, s. 8487.
  12. Skálová, J. (2012): Jiný výsledek hospodaření v českých účetních předpisech. In Randáková, M. (ed.): Nové požadavky na účetní výkazy v České republice. Praha, Oeconomica, 2012, s. 95-100.

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.