M31 - MarketingNávrat zpět

Výsledky 1 až 1 z 1:

Tvorba hodnoty v podnicích zaměřených na elektronické obchodování

Value Creation in E-business

Pavla Maříková

Český finanční a účetní časopis 2009(1):77-82 | DOI: 10.18267/j.cfuc.22

Obsahem příspěvku je stručná charakteristika výzkumu provedeného R. Amitem a C. Zottem a zhodnocení možnosti využití tohoto výzkumu v rámci oceňování podniku. Výzkum byl zaměřen na identifikaci specifických zdrojů tvorby nové hodnoty ve firmách z oblasti elektronického obchodování. Jako hlavní zdroje se ukázaly efektivnost, komplementarita, připoutání a novost. Článek doporučuje tato zjištění jako vhodná pro využití při ocenění podniku, a to zejména tak, že tyto čtyři zdroje by měly být u elektronických obchodů analyzovány v rámci strategické analýzy a v rámci analýzy ziskové marže.