D64 - Altruism; Philanthropy; Intergenerational TransfersNávrat zpět

Výsledky 1 až 1 z 1:

Daňové, finanční a makroekonomické faktory firemního dárcovství v podmínkách české ekonomiky

Tax, financial and macroeconomic factors of corporate giving in the context of the Czech economy

Marek Halada

Český finanční a účetní časopis 2021(1):37-51 | DOI: 10.18267/j.cfuc.554

Ochota firem poskytovat dary je ovlivněna řadou faktorů. Cílem tohoto výzkumu bylo určit, do jaké míry dárcovství ovlivňuje daňová legislativa, finanční výsledky a makroekonomické faktory. Ke stanovení těsnosti a významu vztahů mezi proměnnými byla použita korelační analýza. Model byl založen na údajích Ministerstva financí ČR za období 2002-2019. Zjistil jsem, že změny daňové legislativy nemají na dárcovství příliš významný vliv, protože firmy dárcovskou politiku řídí především na základě dosaženého výsledku hospodaření. I když se vztah dárcovství s náklady neprokázal jako signifikantní, nelze vyloučit, že firmy pohlíží na dárcovství především jako na nákladovou položku podobnou reklamě nebo PR.